De Grote Oversteek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tim en Marije Schoenmakers-Boonstra - WaarBenJij.nu De Grote Oversteek - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Tim en Marije Schoenmakers-Boonstra - WaarBenJij.nu

De Grote Oversteek

Door: Tim en Marije

Blijf op de hoogte en volg Tim en Marije

30 Maart 2009 | Indonesië, Batavia

Vanochtend dachten we: jullie een uur vooruit, wij ook! We moesten dus wel naar Bali, helaas. Behalve een uur later is het hier vooral rustiger dan op Java, maar verder kunnen we er nog niet zoveel over melden (vanmiddag na een dag gehobbel in trein en bus - samen met een paar kippen, zakken rijst en drie oude dametjes - aangekomen hier), behalve dan dat we een privébuitendouche hebben en tien meter van het palmbomenstrand zitten. De laatste dagen op Java waren de mooiste van allemaal. We zijn via Surabaya (havenstad met ranzig maar leuk Chinatown) al vrij snel naar Malang getrokken om Marije's verjaardag te vieren. We zaten in een aftandse kopie van een Wassenaarse villa. Nederlandse invloeden genoeg inderdaad, dus de verjaardagsappeltaart hoefde niet te ontbreken. Verder hebben we vanuit Malang een trip gemaakt naar de indrukwekkende Bromovulkaan, waarvan de foto's (die komen nog, zucht..) voor zich spreken. Na een aantal dagen zijn we goed uitgerust weer verder naar het oosten getrokken. Kalibaru was onze laaste stop voor Bali. We zaten (samen met een bus Brabantse bejaarden van Fox vakanties) in een supermooi resort op een koffieplantage. We hebben een uitgebreide rondleiding gehad op de plantage, en daarom weten we nu hoe vanille en kaneel groeit. Jaja.. Morgenochtend gaan we met gezellig vanaf een bootje samen met de dolfijnen de zonsopkomst bekijken. Dolfijnen zijn hier wel een dingetje, er staat zelfs een standbeeld van Flipper midden op het strand. Wij gaan vroeg naar bed dus, doei!

• 30 Maart 2009 - 13:13

Olga:

Ha Marijke en Tim,

Wat leuk om jullie grote reis te volgen vanuit ons kleine landje. Ik was de site even kwijt, maar heb hem weer gevonden! Dus Marije: alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! geen Hollands feestje, maar wel appeltaart, lees ik.
    Nog heel veel plezier samen, geniet ervan!

liefs, Olga

• 30 Maart 2009 - 13:13

John:

Lieve Marije en Tim, wat een vervelende dingen maken jullie allemaal mee zeg! Niks voor zo'n vastgeroeste knar als ik hoewel...... Als ik lees over palmstranden vlakbij, dolfijnen als kameraadje, Brabantse bejaarden ( die hoeven van mij ook niet ), uitgelegd krijgen hoe vanille en kaneel groeit..geweldig! Alleen daarvoor zou je al naar Indonesië moeten. Blijf alles in je opnemen daar en laat ons thuisblijvers lekker op deze manier meegenieten. Prachtig.

• 30 Maart 2009 - 13:19

John:

• 30 Maart 2009 - 13:29

Tante Yvon:

Hoi Tim en Marije,

Fantastisch dat we jullie zo helemaal kunnen volgen.
    Van wat ik tot nu toe gelezen heb, genieten jullie met peentjes (dit zei Oma altijd als ze had genoten.)
    Hopelijk zijn jullie nu aan de warmte gewend.
    En Marije, van harte gefeliciteerd hoor , natuurlijk ook van Peter.
    Ik blijf jullie volgen.
    p.s. de foto's waren wonderschoon, heel mooi.
    Groetjes Tante Yvon

• 31 Maart 2009 - 09:52

Bas+Chan:

Hey Tim en Marije,

Veel plezier met chillen op Java. Ik hoop dat er genoeg te doen is, zodat je je niet gaat vervelen daar ;). Have fun!

B+C

• 31 Maart 2009 - 17:09

Bas:

Uuh Bali heet dat natuurlijk..

• 31 Maart 2009 - 17:16

Marja:

Jullie hebben al zoveel gezien in relatief korte tijd! Wat gaan jullie in de ruim 2 weken op Bali nog beleven? Vooral uitrusten voor de afwisseling? Alles een beetje laten bezinken lijkt me ook wel prettig. Geniet maar lekker verder... Wij wachten op de volgende foto's. Jammer dat dat zo moeizaam gaat, maar het zal anders straks in Australië vast wel lukken. Liefs, Marja

• 31 Maart 2009 - 19:47

Hotze En Grita.:

Zo, ook nog een kattebelletje van mij .
    Leuk weekend gehad in friesland. veel lolgehad.
    Morgen gaan wij even naar Harlingen?H. moet naar Terschelling.Word vervolgd.!Liefs H. &G.

• 02 April 2009 - 12:25

Karin En Oom/oop:

Oom wil er nu meteen weer naartoe als ze jullie verhalen leest. Hebben jullie al wat meegemaakt van de traditionele offers aan de goden elke ochtend, die de hond of de haan vervolgens opeet? Of de tempels bezocht, oop deed dat indertijd gehuld in sarong, waaronder zijn witte benen uitstaken die dan weer gedeeltelijk bedekt waren met zwarte sokken. Erg charmant.
    Karin is inmiddels weer terug uit Angola, zols je wel begrijpt.
    Veel plezier, ook nog gaan snorkelen!

• 06 April 2009 - 06:52

Jordy:

Goedemorgen Timmie (hier is het iig ochtend!), kan natuurlijk niet wachten om het standbeeld van mijn jeugdheld te zien. Waar ze in Amsterdam dus een Hazes beeld hebben, daar een flipper. Laten we het maar op een cultuurverschil houden ;)
    Na vorige week nog ruim gewonnen te hebben, bleven we gister op een 2-2 steken. Het wordt nog spannend, maar we staan nog steeds 5 punten voor. Geniet van jullie reis en laat even van sporen achter op Bali, wellicht dat ik ze in September op de foto kan zetten. (zoiets als: 'Timmie was here'). Groetjes aan Marije...